zaterdag 13 juni 2015

Kijkje in mijn leven- Italië

Dit kijkje in mijn leven had eigenlijk woensdag online moeten komen maar op de een of andere manier had ik hem niet ingepland waardoor hij niet online was gekomen, dom! Hier is hij dan alsnog!

Het kijkje in mijn leven is weer wat later, sorry! Ik was in Italië, kwam zondagavond laat thuis en was zo moe dat ik gelijk mijn bed ingeploft ben. Ik heb wel een ontzettend toffe week gehad en wil vandaag een aantal foto's met jullie delen! Ik ga ook nog een apart artikel met foto's maken, benieuwd naar mijn avonturen in Italië? Lees dan snel verder!

Maandag
Maandag was een hele drukke dag. Na school moest ik helpen met het opbouwen van de expositie voor dinsdag, ik heb de hele middag schotjes aan elkaar geschroefd, planken vast gehouden en latjes gezaagd. Toen ik thuis kwam moest ik nog de laatste dingen voor mijn expositie afmaken en leren voor mijn toetsweek. Gelukkig zaten aan het eind van de avond alle foto's in lijsten en had ik alles klaar! Vandaar mijn blije selfie.

Dinsdag
Dinsdag heb ik het grootste deel van de dag besteed aan het schilderen van mijn expositieplek, ik heb de muren helemaal wit geschilderd en moest ook nog mijn lijsten en andere dingen ophangen.

Tussen het schilderen door even een selfie met mijn lieve vriendinnen in de pauze

Na school was het nog even flink stressen, aangezien het lijsten ophangen veel langer duurde dan ik van te voren had gedacht. Anderhalf uur te laat was mijn expositie gelukkig eindelijk klaar voor het publiek! Ik moest nog een presentatie geven en daarna was het tijd om te eten, ik at samen met een vriendin op school en dat was ontzettend gezellig!

En zo zag mijn expositieplek eruit! Ik had twee muren waarop ik mijn werken kon hangen. De expositie was ontzettend leuk! Ik heb hele toffe en inspirerende gesprekken gevoerd en van ontzettend veel mensen gehoord dat ze mijn expositie heel erg mooi vonden. Ik was zelf ook ontzettend trots en ben heel erg blij dat ik ondanks de stress alles afgekregen heb Ik ben nog van plan om binnenkort een uitgebreider artikel over mijn expo te schrijven met het verhaal en het idee erachter, wat zouden jullie daarvan vinden?

Woensdag
Woensdag was ook een druk dagje, ik ging naar de dokter en pakte daarna als een speer mijn koffer in. Om 17:00 stond ik op Utrecht Centraal om met de trein naar Schiphol te gaan, de trein was erg vol maar het was wel een hele gezellige reis met allemaal mensen uit mijn orkest. Op Schiphol maakte ik me flink zenuwachtig want het was de eerste keer dat ik zou gaan vliegen! Gelukkig zat ik in het vliegtuig naast een meisje uit mijn orkest die het ook heel erg eng vond, samen hebben we elkaar er doorheen geholpen en toen we eenmaal vlogen vond ik het prachtig! Na nog een busreis van 1,5 uur kwamen we rond 01:00 aan in het hotel waar ik snel ben gaan slapen.

Donderdag
Het uitzicht! Vanuit ons raam kon je op een groot plat dak klimmen waar je lekker kon zitten, hier hebben we elke avond een paar uurtjes gezeten en gezellig gekletst!

Mijn orkestreis ging was naar Cremona, dit was de prachtige kathedraal die daar stond.

Lekker lopen door de smalle straatjes met gekleurde huisjes en leuke balkonnetjes.

De plek waar we repeteerden en waar ons eerste concert was had deze mooie muren, het vertelde hele verhalen over verschillende dingen zoals muziek, landbouw en techniek, prachtig!

Gezellig samen lunchen bij de kathedraal, onze eerste lunch bestond uit een pizzabroodje, hoe kan het ook anders als je in Italië bent ;)
Ook nog even lekker in de zon in het park met kersen, ik heb zo veel dozen kersen leeggegeten in Italië!


Vrijdag
Nu al verliefd op deze geweldige stad
Dit was mijn lunch! We kwamen een leuk plekje tegen genaamd l'appetito waar ze een soort van wraps/pannenkoeken/flamkuchen verkochten, Je kon ze zelf samenstellen en ik had er een met zalm, rucola en mayonaise. Het was echt heeeerlijk!


Vrijdag begonnen de eerste workshops, ik had een workshop improviseren met mensen uit allerlei verschillende landen. De workshop zelf was niet super leuk, maar ik had het wel heel erg gezellig met een aantal Duitsers die achter me zaten, dat zorgde ervoor dat de workshop weer een beetje leuker werd! Tussen de workshops door zat ik gezellig met een vriendin in het zonnetje in het park.

's Avonds op zoek naar een lekkere maaltijd
En het werd weer l'appetito! Deze keer had ik er een met zalm, rucola, philadelphia en mayonaise, hij was nog lekkerder dan de eerste!

Daarna maakten we ons klaar voor het eerste concert! 
Het concert ging niet super goed, het was verschrikkelijk warm en de instrumenten waren daardoor niet helemaal zuiver meer, jammer! :(
Dit was de standaard tijd dat ik ging slapen in Cremona, tussen half 2 en 2 uur kroop ik mijn bed in en om 7 uur ging de wekker! Gelukkig kan ik goed tegen weinig slaap en was het dus prima vol te houden.


Zaterdag
Zaterdag was een hele fijne en rustige dag. Ik had pas om half 2 een concert en besloot daarvoor met een groepje naar het vioolmuseum te gaan. Wat een onwijs leuk museum was dat zeg! Er was heel veel informatie over hoe een viool gemaakt word, je kon naar vioolmuziek luisteren en violen bekijken. Deze viool is tussen de 15 en 20 miljoen euro waard, daar is mijn viool niks bij!

Ik was met een hele gezellige groep en we hebben het super gezellig gehad met elkaar!
De begeleider waarmee we naar het museum gingen trakteerde ons heel erg lief op een ijsje bij de lekkerste ijszaak van Italië! Ik had een ijsje met gezouten karamel en meloen en het was delicious!


Daarna nog even in het zonnetje in het park zitten voordat we naar het concert gingen.

Terwijl we in het park zaten zagen we ineens deze luchtballon die deze hele tijd mensen mee naar boven nam, we besloten een kijkje te nemen en het bleek dat je gratis een stukje in deze luchtballon kon vliegen, dat wouden wij ook wel! Helaas besloten ze net de luchtballon naar beneden te halen toen wij net aan de beurt waren, wat baalden we zeg!

Na het concert hadden we ook nog flink wat vrije tijd dus besloot ik met een aantal mensen te gaan shoppen. We haalden ook deze heerlijke frozen yoghurt!

's Avonds hadden we ons derde en laatste concert, deze keer op het grote plein bij de kathedraal, het ging veel beter dan ons eerste concert dus iedereen was na afloop heel erg blij.



Nog even een groepsfoto met het hele orkest als herinnering aan deze super toffe reis!

Daarna nog even in de warme avondlucht naar de andere orkesten luisteren en gezellig kletsen.
Omdat het het laatste nachtje in Cremona was besloten we er een feestje van te maken. Samen met wat mensen uit mijn orkest zat ik lekker lang op het dakterras, ook keken we nog even Italiaanse televisie en kletsen we gezellig. Op een gegeven moment kwamen er nog meer mensen uit ons orkest bij en besloten we spontaan de roomservice te gaan bellen, er hingen namelijk overal in het hotel bordjes waarop stond dat je dat 24 uur per dag kon doen. Helaas lukte het ons niet om iets te bestellen en dus besloten we op onderzoek uit te gaan in de lobbie waar helemaal niemand was, het ontbijt voor de volgende dag stond al klaar dus besloten we dat maar te gaan eten als vervanging van de roomservice, het was een hele gezellige laatste nacht!


Zondag
Onze laatste dag hier, boehoehoe!
We hadden nog heel veel vrije tijd en ik besloot met een vriendin om ondanks het korte nachtje (4:00 lagen we in bed) vroeg op te staan om naar de rivier de Po te gaan. We kochten met moeite twee buskaartjes en stapten in de bus. We hadden geen idee waar we er uit moesten en er hingen nergens bordjes die aangaven waar we waren dus besloten we het aan de buschauffeur te vragen, die wees naar buiten en zei dat we er uit moesten. Toen we uitstapten stonden we bij een heel groot winkelcentrum. We zette het Po idee aan de kant en besloten even het winkelcentrum in te lopen. Ik kocht een ontzettend leuk hempje en na even rondgelopen te hebben besloten we de bus terug weer te pakken. Maar.. De bus terug reed niet op zondag! Dus moesten we het hele stuk naar het centrum teruglopen, na uiteindelijk 3 kwartier gelopen te hebben, pijnlijke voeten te hebben en helemaal bezweet te zijn waren we er eindelijk, onderweg kwamen we dit leuke balkon tegen met violen op de reling en cellobladen aan de muur.


Ik hou zo veel van die kleine smalle straatjes met gekleurde huisjes in Cremona! Heb echt een liefde voor deze stad ontwikkelt in de tijd dat ik er ben geweest

We liepen nog even het souvernierwinkeltje in om een souvernir te kopen van deze stad, daar stond deze tafel waardoor het net leek alsof je bij een vioolbouwer was, leuk!
En toen zaten we ineens weer in de bus terug naar vliegveld, gek dat alles ineens weer zo voorbij was. 

Overal in Cremona zie je deze f sleutels langs de weg en op gebouwen staan, het is dan ook de stad van de viool!

Busselfies zijn nooit charmant


En toen zaten we weer in het vliegtuig terug! De terugreis begon niet zo leuk. Ik zat bij het raam en naast mij zaten twee Italiaanse zakenmannen, voor en achter mij zat ook niemand van het orkest en ik vond het vliegen nog steeds heel erg eng. Doordat ik zo alleen zat vond ik het nog enger, raakte ik in paniek en begon te huilen. Gelukkig merkten een aantal mensen dat op en ben ik van die plek weggehaald. Toen zat ik naast het zelfde meisje als op de heenweg en dat was heel fijn waardoor de reis toch nog goed verliep!

Maandag 
Maandag begon mijn toetsweek. Lekkere timing want doordat ik in Italië zat had ik niks kunnen doen. Ik meldde me daarom maandag ziek zodat ik de hele dag kon leren voor mijn toetsen. Van 09:00 tot 17:00 zat ik aan geschiedenis en het wou niet in mijn hoofd, zo frustrerend! 's Avonds haalde ik mijn viool op want hij werd met een busje vanuit Italië naar Nederland vervoert, eindelijk herenigd!

Mijn moeder kocht heel erg lief mijn favoriete snoep voor me om me te helpen bij het leren <3
Doordat ik zo'n gek ritme had opgebouwd in Cremona lukte het me de eerste dagen nadat ik terug was niet om op normale tijden te gaan slapen, om half 1 was ik nog lang niet moe en vermaakte ik me nog prima met een boek of social media, dit is zo ongeveer de rest van de week zo gebleven.


Dinsdag
Dinsdag begon mijn toetsweek dan echt, gelukkig was het ook leuk om naar school te gaan want het was de eerste keer dat ik mijn vriendinnen weer zag na Italië! Mijn toetsen gingen veeeeel beter dan verwacht, zelfs geschiedenis ging goed! Dat maakte mijn hele dag goed. 
Na mijn toetsen ging ik met Tamara naar de bieb om te leren, in de bieb is het lekker rustig en er is weinig afleiding waardoor het leren daar heel erg goed gaat! Het was een hele gezellige middag en ik heb goed kunnen werken!

's Avonds gunde ik mezelf even rust na al het leren dus keek ik deel je leven van maandag terug, wat is dat toch een mooi programma!

Woensdag
Woensdag was ik een dagje vrij want ik had geen toetsen. Natuurlijk moest ik wel leren en ik moest een presentatie voorbereiden.

Het was een lekker make-uploos dagje!

Ook deed ik wiskunde, maar ik begreep er niet veel van. Later kwam ik er achter dat dat kwam omdat ik de helft van het hoofdstuk vergeten te maken was, slim!

Tussen het leren door lunchte ik gezellig in het zonnetje in de tuin met mijn moeder

Ik probeerde een panorama van de lucht te maken en die lukte best goed al zeg ik het zelf!

Nog een selfie, lekker spontaan!

Dit was mijn week! Het was echt een ontzettend leuke week en ik heb het verschrikkelijk naar mijn zin gehad in Italië, ik ga dus nog een apart artikel maken met mijn ervaringen en nog meer foto's! Deze week heb ik dus toetsweek, vandaag ben ik om precies te zijn 7 minuten op school om mijn ckv presentatie te geven, de rest van de dag ben ik vrij maar moet ik nog wel leren. Morgen heb ik een portfoliotoets voor Frans die niet meetelt, dat is dan weer fijn! Verder heb ik nog een wiskundetoets en mijn eerste concertrepetitie na Italië, zin in! Zaterdag ga ik niet zo veel doen, vooral lekker uitrusten en rustig aan doen! Zondag ga ik met een groepje filmen voor een opdracht van school en 's avonds ga ik naar de musicaluitvoering van een vriendin, daar heb ik ook heel veel zin in!

Hoe was jouw week?







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen