maandag 6 april 2015

Kijkje in mijn leven- muziek, oude foto's & pasen


Er is weer een week voorbij! Deze week was niet super druk, ik heb een aantal dingen gedaan en voor de rest nog uitgerust van het orkestweekend van vorige week. Benieuwd naar wat ik allemaal heb meegemaakt deze week? Lees dan verder!



Maandag bij muziek. We gingen het nummer 'something in the water' spelen en ik mocht de tamboerijn doen, vond ik super leuk!

Daarna gingen we het nummer 'uptown funk' doen, omdat ik alle lyrics al mee kon zingen drong de hele klas er op aan dat ik het nummer zou gaan zingen. Dat had ik nog nooit gedaan en vond ik dus ontzettend eng. Na wat aandringen durfde ik het aan en ook dat vond ik ontzettend leuk! Het is nog wel even wennen maar ik weet zeker dat ik volgende week al harder durf te zingen.

Maandag was mijn tante jarig, ze is 12,5 jaar geleden overleden en ik heb dus geen herinneringen aan haar. Op dit soort dagen vind ik het extra jammer dat ik haar nooit écht gekend heb. Deze foto stond op facebook, na het zien van deze foto snapte ik pas waarom iedereen altijd zegt dat ik zo op op haar lijk, hier was ze ook 16. 
Even een eitje eten voor dat ik naar de manege ga.

Dinsdag
Ik moet voor Frans een boek lezen en las dinsdag na school een aantal pagina's.

Daarna genoot ik van een klein bakje chips.
's Avonds was er een hele mooie lucht!

Ik besloot eens voor een gezonde snack te gaan en maakte appel met kaneel en rozijntjes, ontzettend lekker!

Woensdag
Het was 1 april en mijn ouders namen me 's ochtends meteen flink beet. Ze hadden de klok vooruit gezet waardoor ik dacht dat ik veel te laat was toen ik beneden kwam. Ik ben ontzettend makkelijk beet te nemen en geloof het al gauw als mensen me dingen proberen wijs te maken, 1 april is dus echt geen dag voor mij. Gelukkig ben ik de rest van de dag niet meer beet genomen, behalve dat er een aantal eerstejaars een stinkbom in de school af hadden laten gaan waardoor het overal stonk, maar dat vind ik niet echt een leuke grap. 
Na school ging ik met Tamara de stad in. We moesten allebei een kaart kopen en ik moest nog naar de bieb om een boek te lenen. Bij de Hema kwam ik deze lekkere koekjes voor maar €1,50 tegen, die hebben we lekker opgegeten op een bankje.
's Avonds keek ik weer een aflevering Danni Lownski.

En voordat ik ging slapen las ik even in mijn nieuwe boek wat ik van de bieb had gehaald.

Donderdag
Mijn vader had een vergadering bij ons thuis en daarvoor hadden we lekkere koekjes gehaald, hij had nog wat over dus daar heb ik lekker van genoten!

Ik besloot weer eens te kleuren in het  kleurboek voor volwassenen dat ik voor sinterklaas kreeg, deze tekening is nu bijna af!

's Avonds besloot ik mijn oude telefoons er eens bij te pakken en allerlei oude berichtjes en foto's terug te kijken. Zo kwam ik allemaal oude foto's met vriendinnen uit de eerste tegen en heb ik erg gelachen om alle notities en berichtjes, echt leuk om weer eens te doen!

Ik sloot de dag af met een aflevering Danni Lowinski, hoe kan het ook anders.

Vrijdag
Je ziet het op deze foto niet, maar mijn moestuintjes zijn aan het groeien! Vooral de prei gaat heel erg hard.

Ik vond deze foto terug van mij als klein meisje bij een reuze paasei. Op mijn basisschool werd er elk jaar een mega paasei verloot en toen ik in de kleuterklas heb ik hem dus gewonnen! Ik weet nog dat ik het verschrikkelijk vond dat ik zo veel aandacht kreeg, iedereen wou ineens met me bevriend zijn omdat ze dan misschien wel chocola zouden krijgen.

Het was goede vrijdag en dus was ik een dagje vrij van school! Ik sprak af met mijn twee beste vriendinnen, we besloten naar het bos te gaan en te lunchen in het theehuis. We namen alle drie een heerlijke muntthee.

En dit was mijn lunch! Een broodje met gerookte zalm, yumm!

Na nog even gelopen te hebben door het bos en flink wat foto's gemaakt te hebben besloten we nog een film te kijken, we gingen voor Rapnuzel, een ontzettend leuke film!

En we keken nog wat youtubevideo's op de tv!


Even twee foto's van de dag, wat was het gezellige zeg! We spreken niet zo vaak met zijn drieën af, maar als we het doen is het altijd ontzettend gezellig en hebben we ontzettend veel lol. Ik ben nu al bijna 4 jaar met deze meisjes bevriend en nog steeds hebben we het ontzettend leuk samen en kunnen we heel goed praten. Ik kijk met een hele grote lach op mijn gezicht terug op deze foto's.

Zaterdag
Lekker ontbijtje! Een chocoladebroodje en een kopje thee.

Ik kreeg spontaan opruimkriebels en besloot spontaan een aantal kastjes op mijn kamer op te ruimen.

Lunch! Twee maiscrackers, een beschuitje met hagelslag en een geroosterde boterham met pindakaas. 

De laatste foto van vrijdag, je ziet op deze foto echt goed hoe gezellig ik het had, vind ik.

Ik deed een experiment en besloot de borsteltjes van een aantal mascara's te wassen, ze klonterde heel erg en ik wou kijken of ik dat zo kon verhelpen. Ik heb ze nog niet uitgetest maar ze zagen er een stuk schoner uit nadat ze uit het water kwamen!

's Avonds deed ik een spelletje met mijn ouders en broertje en daarna heb ik nog heel erg lang bij het vuur gekletst met mijn ouders. Om half 1 lag ik pas in bed, dat was lang geleden!

Zondag
Eerste paasdag! We begonnen de dag met een lekker paasontbijt.

Daarna gingen mijn broertje en ik paaseitjes zoeken in de tuin, dat blijft leuk! En zoals elk jaar waren mijn ouders van een aantal paaseitjes de verstopplaats vergeten waardoor het zoeken lekker lang duurde.

Na het zoeken moest ik echt even aan mijn huiswerk, ik moest voor een aantal vakken best veel doen en besloot alvast te beginnen zodat ik niet alles vandaag hoef te doen.
Omdat het zulk heerlijk weer was besloten mijn ouders en ik even te gaan wandelen in een park bij ons in de buurt. We hebben een behoorlijke tijd gewandeld en lekker genoten van het zonnetje, wat hou ik toch van de lente!


Mijn schoenen waren erg vies geworden door het wandelen, dus ik besloot ze meteen maar even in de was te gooien.

En dit was mijn week weer! Deze week word een stukje drukker, vandaag ben ik nog vrij vanwege Pasen en ga ik huiswerk maken en voor de rest lekker rustig aan doen. Morgen ga ik na school met Tamara vroeg eten en daarna een vriendin van ons bezoeken die in een revalidatiecentrum zit, daarna blijft Tamara bij me logeren! Woensdag ga ik naar de podotherapeut om mijn zooltjes bij te laten stellen, na school ga ik huiswerk maken. Donderdagmiddag heb ik vioolles en ga ik 's avonds met een vriendin naar de uitreiking van de 3fm awards, we hebben al heel lang kaartjes en nu is het eindelijk zo ver! Vrijdag heb ik orkestrepetitie en zaterdag ga ik naar Tamara toe in Houten, we gaan koken want 's avonds gaan we samen met mijn ouders en haar ouders eten. In de meivakantie ga ik samen met Tamara naar Vlieland en het leek ons een goed plan dat onze ouders daarvoor alvast kennis met elkaar hebben gemaakt, het etentje word vast super gezellig! Zondag ga ik huiswerk maken en heb ik nog een keer vioolles omdat ik een les moet inhalen die ik gemist had. Het word een drukke maar hele leuke week!

Hoe was jouw week?






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen